PTSD

הפרעת דְּחָק פוסט טראומטית (PTSD), על פי מחקרים שונים שנערכו מאז תחילת 2024, כחמישית מהישראלים סובלים מתסמינים של PTSD – הפרעת דחק פוסט טראומטית. התסמינים כוללים בין היתר תחושות של פחד, חרדה וחוסר אונים, לחץ דם, דפיקות לב מואצות, מחשבות חודרניות, עוררות מוגברת, פלאשבקים וזיכרונות מאירוע הטראומתי. לא מעט מתמודדי פוסט טראומה, מנסים להימנע מפעולה או הגעה פיזית למקום שיכול להזכיר את האירוע. כל אלו פוגעים באופן חמור בתפקודם של הסובלים מההפרעה וביכולתם לנהל חיי שגרה תקינים.

טיפולים אלטרנטיביים משלימים עשויים לסייע בהרגעת הנפש, איזון מערכת העצבים והפחתת התסמינים, ומכאן שהם מומלצים על ידי פסיכיאטרים המטפלים בפוסט טראומה. 

טיפול בחדרי הטיפול Q-room ובמיוחד השימוש בטכנולוגיית Medkey נמצא כיעיל עבור סובלים מתסמונת PTSD. הטיפול עשוי לסייע בהורדת רמת הורמוני לחץ, ובהתמודדות עם התסמינים הפיזיולוגיים והנפשיים הנלווים.  

מאז, ה-7 באוקטובר, החלטנו באבידור מדיקל, לגייס את צוות מומחי Q-room על מנת לתת מענה לטיפול במספר ההולך וגדל של סובלים מ-PTSD. חדרי הטיפול הממוקד בכאב משלבים טכנולוגיית אלקטרותרפיה (גירוי חשמלי) העוזרת בוויסות ואיזון איכותי של מערכת העצבים. פעילות זו נעשתה במשותף עם הצוותים באוסטרליה ובגרמניה ונבנה עבור הטיפול פרוטוקול מתאים. בסניף Q-room המרכזי הגענו להישג מרשים של 65 אחוזים מהמטופלים שדיווחו על הטבה בעקבות הטיפול שעברו. 

התמונה הקלינית המתקבלת במהלך ובמיוחד לאחר הטיפול כוללת שיפור במספר תחומים:

  • שחרור בנקודות לחץ, בשרירים מכווצים שונים. המטופל משנה את יציבתו ומנח גופו המתוח ומכווץ למנח יותר משוחרר וטבעי.
  • רוב המטופלים חשים תחושת רוגע ובמקרים רבים נמדדה ירידה מסוימת והתייצבות בלחץ הדם ובדופק.
  • המטופלים דיווחו על שיפור בעומק וברציפות השינה.
  • נוצר הוֹמֵאוֹסְטָזִיס אִזיּוּן, כלומר מצב שבו התנאים הפיזיקליים והכימיים השוררים בתוך גוף המטופל נשמרים ברמה יציבה שמתאימה לפעילותו המיטבית, באמצעות תהליכי ויסות ביוכימיים–מטבוליים.

המלצת לשגרת טיפול: אנו ממליצים על שמונה טיפולים בחדרי Q-room: שני טיפולים שבועיים במשך ארבעה שבועות.

פוסטים נוספים:

לתיאום תור: